باید ۷۰ درصد از جمعیت جامعه، مولد باشد اما متاسفانه اینطور نیست و جمعیت کشور تا سال ۲۰۵۰ یک چهارم مولد خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 19 December 2022

تابناک فارس به نقل از نبا: دکتر محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت، در سفر به اراک و در همایش صیانت از جمعیت و فرزندآوری، بیان کرد: انجام وظایف ذاتی را به حساب رسیدگی به مسئله جمعیت نگذاریم، حوزه جمعیت نیازمند تلاشی بسیجی وار همراه با علم و آگاهی است، کشور ظرفیت جمعیت ۳۵۰ میلیون نفری را دارد مشروط بر اینکه درست عمل شود.

مشاور عالی وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی همچنین خاطرنشان کرد: رشد جمعیت ایران تا سال ۱۳۷۳ جزو کشورهای برتر بود اما بعد از ابلاغ سیاست کاهش جمعیت که توسط سازمان ملل که البته تحت نفوذ فراماسونری ها بود، به شدت افت کرد و این در حالی است که اسرائیل حتی به یک کلام از این ابلاغ و سیاست ها، اهمیت نداد و اجرا نکرد و امروز از لحاظ رشد جمعیتی یکی از کشورهای برتر است.

وی در پایان گفت: باید ۷۰ درصد از جمعیت جامعه، مولد باشد اما متاسفانه اینطور نیست و جمعیت کشور تا سال ۲۰۵۰ یک چهارم مولد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با تاکید بر مدیریت درست منابع به خصوص منابع مالی و اقتصادی گفت: اگر منابع کشور به خصوص منابع ارزی و پولی در کشور به نحو احسن مدیریت و توزیع گردد، عمده ترین مشکل جوانان از جمله فرزندآوری، حل می شود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: داشتن فرزند صالح یکی از بهترین و بزرگ ترین حسنات و برکات خداوندی است.

وی تاکید کرد: ترس از فقر و عدم تامین مالی آینده ی فرزندان یکی از عوامل کاهش فرزندآوری است که خداوند در قرآن به این افراد اطمینان خاطر می دهد که هیچ مشکلی نخواهند داشت، بلکه باعث رونق خانواده شأن نیز خواهد شد.

وی در پایان گفت: کشور و استان مرکزی ظرفیت های زیادی دارد که باید در جهت ارتقای سطح سلامت و علمی با تمرکز بر حرکت در مسیر سیاست افزایش جمعیتی به صورت هماهنگ و متحد درآیند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: مهمترین فاکتور توسعه و پیشرفت هر جامعه ای، نیروی پیشران انسانی به خصوص نیروی جوانی است.

دکتر امانی افزود: هر چند بیشترین نقش در افزایش فرزندآوری بر عهده ی وزارت بهداشت گذاشته شده اما این مهم به تنهایی از عهده ی این وزارت برنمی آید و باید سایر وزارت خانه ها نیز وارد این میدان سخت و مهم شوند.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در پایان این همایش از همکاران دارای 3 فرزند و بیشتر تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار